Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
В Апостолівському районному суді Дніпропетровської області на виконання Рішення Ради суддів України № 53 від 17.09.2018 року та відповідно розпорядження голови суду від 15 січня 2019 року № 10-з "Про проведення опитування відвідувачів суду щодо якості функціонування Апостолівського районного суду Дніпропетровської області" з 21.01.2019 року по 25.01.2019 року проведено опитування відвідувачів суду.
Оголошення про заплановане опитування відвідувачів було розміщено на інформаційному стенді суду та на веб-сайті суду, виготовлено необхідні кількість анкет, у вестибюлі суду розміщено скриньку для заповнених анкет.
Відвідувачам суду було запропоновано заповнити в приміщенні суду анонімні анкети яка складалася з 58 питань. Відвідувачі суду за спеціальною анкетою мали змогу оцінити діяльність суду за такими параметрами: доступність суду, зручність та комфортність перебуванні в суді, повнота та якість інформації, якість роботи працівників апарату суду, дотримання строків судового розгляду. Також оцінювалось сприйняття роботи суддів та доступність судових рішень.
Усього в опитуванні взяли участь 24 громадян-відвідувачів суду. За результатами проведеного аналізу анкет опитування відвідувачів встановлено наступні результати.
Щодо загальної характеристики респондентів, то слід зазначити в що серед опитаних респондентів чоловіки складають 70,84%, а жінки 29,16%. Особливістю вікової структури є домінування осіб середньої вікової категорії (більше 60%). Серед респондентів переважають люди з повною вищою освітою – 62.5%.
Вищу юридичну освіту має 41,6% респондентів. 37.5 % опитаних проживає в м. Апостолове, тобто в тому населеному пункті, де розташований суд. Більшість опитаних проживає в інших населених пунктах. Слід зазначити, що юрисдикція суду поширюється всі населені пункти Апостолівського району. За рівнем самоідентифікації респондентів, основна частина 66,6% особи з середнім рівнем статку. З невисоким рівнем статку та нижче середнього статку вважають себе 33.4 % опитаних.
За процесуальним статусом респонденти розподілились наступним чином. Половина опитаних представляють особисто себе – позивачі, відповідачі, свідки, потерпілі, а інші 50% представляють інших осіб – адвокати, прокурори, юристи, юрисконсульти.
Слід відзначити, що лише 25% респондентів не мали попереднього досвіду участі в судовому процесі. Всі інші неодноразово брали участь у судових засіданнях. Так найбільша кількість респондентів зазначили, що брали участь в декількох видах судового процесу.
Більшість опитаних респондентів обізнані з роботою судів та суддів у цілому, що є позитивним показником та важливим аспектом в функціонуванні судової системи. Так 50 % опитаних зазначили, що вони «цілком обізнані» з роботою суду та суддів, 33,3% - «загалом обізнані» і лише 16.7% вважають себе «майже або зовсім не обізнаними» з роботою суду та суддів.
Відвідувачі суду оцінили якість роботи Апостолівського районного суду Дніпропетровської області за вказаний період у 4,3 бали за 5-бальною шкалою. (де показник 1-дуже погано, 5-відмінно).
Так респондентам було завдано ряд питань, відповіді на які пропонувалось надавати за 5 бальною шкалою, де показник 1- означає цілком ні; 2- швидше ні; 3- більш-менш; 4- швидше так; 5 цілком так)
За результатами опитування на перелік питань, щодо доступності суду відвідувачами надано наступну оцінку за 5-ти бальною шкалою (середній бал):
За результатами опитування на перелік питань, щодо зручності та комфортності перебування в суді відвідувачами надано наступну оцінку за 5-ти бальною шкалою (середній бал):
– достатність зручних місць для очікування, оформлення документів,
підготовки до засідання – 3,6 бали.
– вільний доступ до побутових приміщень (туалетів) - 3,7 бали.
– чистота та прибраність приміщень - 4,1 бали.
– достатність освітлення – 3.9 бали.
За результатами опитування на перелік питань, щодо повноти якості інформації відвідувачами надано наступну оцінку за 5-ти бальною шкалою (середній бал):
– розташування кабінетів, залів судових засідань, інших приміщень – 3.8 бали.
– правил допуску в суд та перебування в ньому - 3.8 бали.
– справ, що призначені до розгляду – 3,7 бали.
– зразків документів (заяв, клопотань тощо) – 3.8 бали.
– порядку сплати судових зборів та мита, реквізити та розміри платежів – 3.8 бали.
За результатами опитування на перелік питань, щодо сприйняття роботи працівників апарату суду відвідувачами надано наступну оцінку за 5-ти бальною шкалою (середній бал):
– доброзичливість, повагу, бажання допомогти – 3.9 бали.
– однакове ставлення до всіх, незалежно від соціального статусу – 3.8 бали.
– професіоналізм, знання своєї справи – 4 бали.
За результатами опитування на перелік питань, щодо дотримання строків судового розгляду відвідувачами надано наступну оцінку за 5-ти бальною шкалою (середній бал):
За результатами опитування на перелік питань, щодо сприйняття роботи судді відвідувачами надано наступну оцінку за 5-ти бальною шкалою (середній бал):
– неупередженість та незалежність (суддя не піддався зовнішньому
тиску, якщо такий був) – 3,9 бали.
– коректність, доброзичливість, ввічливість – 3,5 бали.
– належна підготовка до справи та знання справи - 3,5 бали.
– надання можливостей сторонам обґрунтовувати свою позицію – 3,7 бали,
– дотримання процедури розгляду – 3,5 бали.
За результатами опитування на перелік питань, щодо судового рішення (якщо розгляд справи завершено) відвідувачами надано наступну оцінку за 5-ти бальною шкалою (середній бал):
Також в даному блоці на ряд питань було запропоновано дати відповіді– «так» або «ні», результати розподілились слідуючим чином:
Також запропоновано було вказати загальну кількість в наступник аспектах:
– судових засідань, що відбулися по Вашій справі - надано відповіді в цифровому значенні від 1 до 15, середня кількість засідань в співвідношенні до кількості опитаних осіб складає 4,6.
– судових засідань, що не відбулися через неналежну організацію роботи суду - надано відповіді в цифровому значенні від 1 до 5, середня кількість засідань в співвідношенні до кількості опитаних осіб складає 2,3.
– візитів до суду, що не були пов'язані з участю в судових засіданнях - надано відповіді в цифровому значенні від 1 до 3, середня кількість засідань в співвідношенні до кількості опитаних осіб складає 2. Один респондент надав відповідь – щодня.
Також респондентам було запропоновано надати відповіді на додатковий блок питань.
(1 – найбільш важливий вимір якості (слід покращувати в першу чергу), 7 – найменш важливий вимір якості. Розрахунок проведенно шляхом співвідношення цифрового значення до кількості опитуваних осіб.)
Респондентами зазначено наступне:
- технічне забезпечення суду;
- подшвидшити реформування судової системи;
- дотримання строків видачі копій документів та рішень;
- збільшення штату суддів;
- збільшення залів суду з можливістю відео-фіксації;
- підвищити професійний рівень судді, щодо знання загальних положень криміналістики, КК, КПК України.
(запропоновано надати відповіді– «так» або «ні») - «Ні» відповіли 63,6 % опитаних, 36,4 % - «так».
- Кращі, ніж очікував – відповіли 20% опитаних.
- Гірші, ніж очікував – відповіли 13.3 % опитаних
- Відповідають очікуванням – відповіли 66.7% опитаних.
- Покращилась значно - 42.9%;
- Покращилась несуттєво – 21.4%;
- Залишилась без змін – 21.4%;
- Дещо погіршилася – 0;
- Значно погіршилася – 0;
- Важко сказати – 0;
Так, відчув позитивні зміни – 38.5%;
Так, відчув негативні зміни – 15.4%;
Ні, не відчув неяких змін – 46.1%.
Також, крім передбачених для опитування анкет до скриньки, що була встановлена в холі суду було додано анонімний відгук, щодо організації роботи суду, який не передбачено форматом проведеного опитування.
Головний спеціаліст (прес-секретар)
Апостолівського районного суду
Дніпропетровської області К.О. Кондратюк