flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Регламент затверджений наказом №36-з від 29.03.2021 року

20 квітня 2021, 14:59

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказом в.о. голови Апостолівського

районного суду Дніпропетровської 

області № 36-з  від «29.03.2021» року

 

РЕГЛАМЕНТ

Апостолівського районного суду Дніпропетровської області

 

  1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

  1. Порядок діяльності Апостолівського районного суду Дніпропетровської області (далі – суд) та його посадових осіб визначається Конституцією України, Законами України «Про судоустрій і статус суддів», «Державну службу», цим Регламентом, Правилами внутрішнього трудового розпорядку та іншими нормативно-правовими актами.
  2. Регламент - це нормативний документ, розроблений на підставі чинного законодавства України, який визначає завдання суду, порядок здійснення правосуддя і судочинства, основні напрямки судової діяльності, вимоги до підбору кадрів та функціональні обов’язки посадових осіб суду.
  3. Затвердження та скасування Регламенту, а також внесення до нього змін та доповнень здійснюється наказом голови суду.
  4. Дотримання вимог Регламенту є обов’язковим для всіх працівників суду.

 

II ЗАВДАННЯ СУДУ, ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ ПРАВОСУДДЯ

 

1.Суд, здійснюючи правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує кожному право на справедливий суд та повагу до інших прав і свобод, гарантованих Конституцією і законами України, а також міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана  Верховною Радою України.

  1. Суд фінансується виключно з Державного бюджету України.
  2. Суд як державний орган має свою гербову печатку, інші печатки та штампи, затверджені Порядком обліку, зберігання, використання, та знищення печаток і штампів Апостолівського районного суду Дніпропетровської області.
  3. Правосуддя судом здійснюється у відповідності із законодавством України, а також згідно з міжнародними угодами, згода обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
  4. Судочинство провадиться професійними суддями одноособово, а у випадках, визначених процесуальним законом,-колегією суддів. У визначених законом випадках народ бере участь у здійсненні правосуддя через присяжних.
  5. Судді при здійсненні правосуддя незалежні і підпорядковуються лише закону.
  6. У суді функціонує автоматизована система документообігу суду. Визначення судді або колегії суддів, а також присяжних для розгляду конкретної справи здійснюється автоматизованою системою документообігу суду під час заповнення обліково-статистичних карток, а також в інших випадках визначення складу на будь-якій стадії процесу, за принципом випадковості та в хронологічному порядку надходження справ.

 

   III. СКЛАД СУДУ

 

1. Кількість суддів у суді визначається Державною судовою адміністрацією України за погодженням з Радою суддів України з урахуванням судового навантаження та в межах видатків, передбачених у Державному бюджеті України на утримання судів та оплату праці суддів.

  1. В штат Апостолівського районного суду Дніпропетровської області включено п’ять посад суддів , з числа яких призначається голова суду, слідчі судді та судді, уповноважені розглядати кримінальні провадження щодо неповнолітніх.
  2. Голова суду обирається на посаду зборами суддів суду із числа суддів строком на 3 роки, але не більш як на строк повноважень судді, шляхом вільного висунення кандидатур.
  3. Структура і штатна чисельність апарату суду за погодженням з головою суду затверджується територіальним управлінням Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області в межах видатків на утримання суду.

 

     IV ПОВНОВАЖЕННЯ СУДУ

  1. Апостолівський районний суд Дніпропетровської області є судом першої інстанції в системі судів загальної юрисдикції і здійснює правосуддя у встановленому процесуальним законом порядку.
  2. Суд розглядає цивільні, кримінальні, адміністративні справи, а також справи про адміністративні правопорушення у випадках та порядку, передбачених процесуальним законом.
  3. Суд вивчає і узагальнює судову практику.
  4. Суддя місцевого суду здійснює судочинство в порядку, встановленому процесуальним законом, а також інші повноваження, визначені законом.
  5. Голова місцевого суду:

1) представляє суд як орган державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;

2) контролює ефективність діяльності апарату суду, погоджує призначення на посаду керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду, а також виносить подання про застосування до керівника апарату суду, його заступника заохочення або накладення дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства;

3)вносить на розгляд зборів суддів суду пропозиції щодо кількості та персонального складу слідчих суддів ;

4)видає на підставі акту про призначення судді, переведення чи звільнення судді з посади, а також у зв’язку з припиненням  повноважень судді відповідний наказ;

5) повідомляє Вищу кваліфікаційну комісію суддів України та Державну судову адміністрацію України, а також через веб-портал судової влади  про наявність  вакантних  посад суддів у суді у триденний строк з дня їх утворення;

6) забезпечує виконання рішень зборів суддів місцевого суду;

7) організовує ведення в  суді  судової  статистики та інформаційно-аналітичне  забезпечення  суддів  з  метою підвищення якості судочинства;

8) забезпечує виконання вимог  щодо  підвищення  кваліфікації суддів місцевого суду;

9) здійснює інші повноваження, визначені законом.

Голова місцевого суду з питань, що належать до його адміністративних повноважень, видає накази і розпорядження. У разі відсутності голови суду, його адміністративні повноваження здійснює суддя, який має більший стаж на посаді судді.

 Керівник апарату суду відповідно до наданих повноважень:

 1) забезпечує реалізацію єдиної державної політики у сфері державної служби, є керівником державної служби в апараті суду, де здійснює безпосереднє керівництво, забезпечує організацію роботи структурних підрозділів суду, працівників апарату суду, їх взаємодію у виконанні завдань, покладених на апарат суду, а також виконує функції роботодавця для працівників апарату суду, які не є державними службовцями;

 2) вживає заходів для забезпечення належних умов діяльності суду, забезпечує підготовку планів роботи суду для затвердження головою суду, а також здійснює контроль за виконанням запланованих заходів, координує здійснення організаційних заходів щодо підготовки зборів, оперативних нарад та інформує збори суддів про свою діяльність, забезпечує виконання рішень зборів суддів з питань внутрішньої діяльності суду, виконує доручення голови суду та його заступників, рішення зборів суддів щодо організаційного забезпечення діяльності суду; забезпечує своєчасне формування та надання Вищій кваліфікаційній комісії суддів України наявної в суді інформації щодо суддів, їх професійної діяльності для формування суддівського досьє;

 3) забезпечує функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі – ЄСІТС) (до початку її функціонування - автоматизованої системи документообігу суду), автоматизованого розподілу справ між суддями; організовує та контролює своєчасне внесення до ЄСІТС відомостей про набрання судовим рішенням законної сили (у тому числі за результатами розгляду судом апеляційної чи касаційної інстанції), направлення таких відомостей до Єдиного державного реєстру судових рішень;

 4) здійснює організаційне забезпечення ведення судової статистики, діловодства в суді, обліку та зберігання судових справ, організовує контроль за обліком приєднаних до провадження речових доказів, що зберігаються не при справі, вживає заходів щодо обладнання спеціальних приміщень і сховищ для їх зберігання у відповідних умовах та стані, а також здійснює організаційне забезпечення для належної роботи бібліотеки суду (за наявності);

5) забезпечує розроблення й подання на затвердження в установленому порядку структури та штатного розпису апарату суду, його штатної чисельності; затверджує положення про структурні підрозділи і посадові інструкції працівників апарату суду та здійснює контроль за дотриманням працівниками апарату суду посадових інструкцій, положень про структурні підрозділи апарату суду, положення про апарат суду, виконавської та службової дисципліни працівниками апарату суду, Правил внутрішнього службового розпорядку, Правил внутрішнього трудового розпорядку, Правил поведінки працівника суду, Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, правил техніки безпеки та вимог інших документів, які регламентують роботу суду;

 6) забезпечує підвищення кваліфікації державних службовців апарату суду, працівників патронатної служби, працівників, які виконують функції з обслуговування та подає на затвердження в установленому порядку до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, або її відповідному територіальному органу, перелік посад працівників апарату суду, які виконують функції з обслуговування;

 7) утворює дисциплінарну комісію з розгляду дисциплінарних справ стосовно державних службовців апарату суду, розглядає скарги на дії або бездіяльність державних службовців та інших працівників апарату суду, заохочує працівників апарату суду та накладає на них дисциплінарні стягнення;

 8) подає спільно з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності) для затвердження загальними зборами (конференцією) державних службовців апарату суду Правила внутрішнього службового розпорядку апарату суду, розроблені на основі Типових правил внутрішнього службового розпорядку та затверджує Положення про преміювання працівників апарату суду за погодженням з виборним органом первинної профспілкової організації (за наявності) на підставі Типового положення про преміювання, Положення про порядок проходження у відповідному суді стажування осіб, які претендують на посаду помічника судді, а також встановлює надбавки, доплати та премії працівникам апарату суду, у тому числі помічнику голови суду, помічнику заступника голови суду, помічнику судді - члена Ради суддів України, помічникам суддів відповідно до Положення про преміювання відповідного суду; 

9) здійснює організаційні заходи щодо підтримання приміщення суду в стані, придатному для належного його функціонування, проведення капітального та поточного ремонтів, технічного оснащення приміщень, інформаційно-технічного забезпечення, створення безпечних і комфортних умов для суддів, працівників апарату суду та осіб, які перебувають у суді, а також заходи інженерно-технічного забезпечення з організації конвоювання та тримання в судах обвинувачених (підозрюваних) та з проведення процесуальної дії з учасниками кримінального провадження, щодо яких вжито заходів безпеки;

10) організовує облік, видачу, знищення посвідчень працівників апарату суду (державних службовців, працівників апарату суду, які займають посади патронатної служби, осіб, які виконують функції з обслуговування та робітників); визначає місце, строк відрядження, режим роботи в період службового відрядження працівників апарату суду й завдання до виконання, а також здійснює інші повноваження керівника державної служби суду відповідно до Закону України "Про державну службу" та виконує інші функції, пов'язані із забезпеченням діяльності суду.

11) На час відсутності керівника апарату суду чи неможливості здійснювати ним свої повноваження з інших причин його обов'язки виконує заступник керівника апарату суду, визначений відповідним наказом керівника апарату суду про розподіл обов'язків, а за відсутності такого наказу один із заступників керівника апарату суду, який має більший стаж роботи в апараті суду. У разі тимчасової відсутності керівника апарату, його обов’язки виконує заступник, при відсутності заступника (заступників) керівника апарату суду, виконання обов'язків за посадою керівника апарату суду покладається на одного з керівників структурних підрозділів апарату суду, крім керівників бухгалтерської служби суду (головного бухгалтера) і режимно-секретного органу (за наявності), наказом начальника відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України за поданням голови суду.

12) Керівник апарату суду в межах повноважень, наданих йому законами України "Про судоустрій і статус суддів", "Про державну службу", видає накази й розпорядження. Керівникові апарату суду головою відповідного суду може бути надано право першого підпису в порядку, встановленому законодавством.

 13)  Керівник апарату суду взаємодіє з Державною судовою адміністрацією України, відповідним територіальним управлінням Державної судової адміністрації України, органами суддівського самоврядування, Службою судової охорони, органами державної влади, органами місцевого (окружного) самоврядування, іншими установами, підприємствами й організаціями, засобами масової інформації з питань забезпечення діяльності суду

     V. ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ СУДУ

         І ЗАХОДИ ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ

  1. Організація та планування роботи суду.

Організація роботи суду здійснюється відповідно до чинного законодавства і регулюється:

- Законами України“Про судоустрій і статус суддів”,

-“Про державну службу”,

- “Про доступ до публічної інформації”,

- “Про доступ до судових рішень”,

- “Про електронний цифровий підпис”,

- “Про електронні документи та електронний документообіг”,

- “Про Національний архівний фонд та архівні установи”, іншими законами,

- Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019 року № 814., (зі змінами)

- Інструкцією про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суджу, зберігання в ньому, відбору та передання до державних установ та архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженої наказом ДСА України 15.12.2011 року № 168,

- Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженим рішенням Ради суддів України від 02.04.2015 року №25 (зі змінами),

 - Засадами використання автоматизованої системи документообігу Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, затвердженими рішенням зборів суддів зі змінами від 11.05.2017 року (протокол №36),

- Інструкцією про порядок відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, затвердженої наказом керівника апарату суду від 01.10.2012 року № 132,

- Правилами внутрішнього трудового розпорядку, прийнятими загальними зборами трудового колективу Апостолівського районного Дніпропетровської області (протокол від 07.11.2016 року),

- Положенням про збори суддів Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, затвердженим рішенням зборів суддів суду від 30.06.2020 року № 1,

- Положенням про помічника судді суду загальної юрисдикції, затвердженим рішенням Ради суддів України від 18.05.2018 року № 21,

-Положенням про апарат Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, затвердженим рішенням зборів суддів від 22.10.2012, зі змінами від 30.03.2015 року,

-Положенням про канцелярію Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, затвердженим наказом керівника апарату суду № 20-з від 21.03.2016 року,

-Положенням про архів Апостолівського районного суду Дніпропетровської області, погодженим з ЕК архівного відділу Апостолівської РДА, затвердженим наказом керівника апарату суду № 20-з від 21.03.2016 року,

- цим Регламентом, та іншими нормативно-правовими актами.

  1. У суді функціонує автоматизована система документообігу, яка забезпечує:

- об'єктивний та неупереджений розподіл судових справ та матеріалів між суддями з додержанням принципів випадковості та в хронологічному порядку надходження судових справ, з урахуванням завантаженості кожного судді;

- визначення присяжних для судового розгляду з числа осіб, які внесені до списку присяжних;

- надання фізичним та юридичним особам інформації про стан розгляду справ, матеріалів кримінального провадження, в яких вони є учасниками процесу;

- виготовлення та збереження оригіналів електронних документів суду; 

- підготовку та автоматичне формування статистичних даних;

- реєстрацію вхідної та вихідної кореспонденції, етапів її руху;

- видачу судових рішень та виконавчих документів на підставі наявних у автоматизованій системі даних;

- автоматичне надсилання процесуальних документів в електронному вигляді та текстів судових повісток у вигляді SMS-повідомлень учасникам судового процесу (провадження);

- передачу справ до електронного архіву та інші завдання, визначені п.1.3.1. Засадами використання автоматизованої системи документообігу Апостолівського районного суду Дніпропетровської області.

Керівник апарату суду визначає порядок доступу до автоматизованої системи документообігу, запобігає несанкціонованому втручанню в роботу цієї системи та забезпечує її належне функціонування.

Персональний склад суду для розгляду конкретної справи визначається автоматизованою системою документообігу за принципом вірогідності розподілу справ під час реєстрації в суді позовних заяв, клопотань та скарг.

  1. Організаційне забезпечення роботи суду здійснює його апарат, який очолює керівник апарату.

Контроль за ефективністю діяльності апарату суду здійснюється головою суду.

Керівник апарату суду інформує збори суддів про свою діяльність. Збори суддів можуть виносити недовіру керівнику апарату суду, що тягнене за собою звільнення його з посади.

Керівника апарату місцевого суду, його заступника призначає на посаду та звільняє з посади начальник відповідного територіального управління Державної судової адміністрації України за погодженням голови місцевого суду.

Керівник апарату суду призначає на посаду та звільняє з посади працівників апарату суду, застосовує до них заохочення та накладає дисциплінарні стягнення, затверджує посадові інструкції працівників апарату суду.

  1. В апараті суду діє канцелярія, яка щоденно протягом робочого часу суду забезпечує прийняття та реєстрацію документів, що подаються до суду. Канцелярія також виконує інші завдання, визначені положенням, затвердженим керівником апарату суду.
  2. Кожний суддя суду може мати помічника, правовий статус і умови діяльності якого визначаються Законом України «Про судоустрій і статус суддів» та Положенням про помічника судді суду загальної юрисдикції, затвердженим рішенням Ради суддів України від 18.05.2018 року № 21,

Помічником судді може бути громадянин України, який має вищу юридичну освіту і вільно володіє державною мовою.

Помічники суддів прикріплюються для кадрового та фінансового обслуговування до апарату відповідного суду.

Судді самостійно здійснюють добір помічників. Помічник судді призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату відповідного суду за поданням судді.

Помічники суддів з питань підготовки справ до розгляду підзвітні лише відповідному судді.

6.   У суді діє служба судових розпорядників

Судові розпорядники суду забезпечують додержання особами, які перебувають у суді, встановлених правил, виконання ними розпоряджень головуючого в судовому засіданні.

Судові розпорядники призначаються на посаду і звільняються з посади керівником апарату відповідного суду.

Суд здійснює свою роботу згідно з планом, який складається на кожне півріччя.

Збір, узагальнення пропозицій і підготовка проекту плану роботи суду здійснюється керівником апарату суду. Проект плану роботи обговорюється на нараді працівників суду і затверджується головою суду. Контроль за виконанням плану роботи здійснюється головою суду, керівником апарату суду та заступником керівника апарату.

  1. Порядок проведення нарад, зборів суддів

Наради працівників суду проводяться головою суду, керівником апарату суду  згідно плану роботи суду, у разі потреби, але не рідше 1р на місяць. Позапланові наради проводяться в разі потреби. Обмеження проведення нарад, крім невідкладних, можливе за відповідним наказом голови суду, у випадках, передбачених діючим законодавством.

  1. Збори суддів - це зібрання суддів, на якому вони обговорюють питання внутрішньої діяльності цього суду та приймають колективні рішення з обговорюваних питань. Збори суддів скликаються головою суду за власною ініціативою або на вимогу не менш як третини від загальної кількості суддів даного суду. Збори суддів скликаються у міру потреби, але не рідше одного разу на три місяці. Збори суддів є повноважними, якщо на них присутні більше половини від загальної кількості суддів даного суду. На збори суддів можуть запрошуватися працівники апарату суду, інші особи. У голосуванні беруть участь лише судді цього суду.

Збори суддів Апостолівського районного суду:

- обговорюють питання щодо внутрішньої діяльності суду, роботи конкретних суддів або працівників апарату суду та приймають з цих питань рішення, що є обов’язковими для суддів та працівників апарату цього суду;

- визначають спеціалізацію суддів з розгляду конкретних категорій справ;

- обирають суддів, уповноважених здійснювати кримінальне провадження щодо неповнолітніх, обирають слідчих суддів;

- приймають рішення про обрання судді на адміністративну посаду (голови суду) та дострокове звільнення з цієї посади в порядку, встановленому законом;

- заслуховують звіти судді, який обіймає адміністративну посаду;

- визначають рівень навантаження на суддів відповідного суду з урахуванням виконання ними адміністративних або інших обов’язків, безпосередньо не пов’язаних із здійсненням правосуддя;

- затверджують Засади використання автоматизованої системи документообігу суду, визначають засади формування колегій суддів, особливості здійснення автоматизованого розподілу судових справ, визначають коефіцієнти складності категорій судових справ;

- розглядають повідомлення суддів про втручання в їх діяльність як судді щодо здійснення правосуддя;

- заслуховують звіти керівника апарату суду про його діяльність та можуть висловити недовіру керівнику апарату суду, що тягне за собою звільнення його з посади;

- затверджують Положення про збори суддів, Положення про апарат суду, вирішують питання про внесення до цих Положень змін і доповнень;

-здійснюють інші повноваження, передбачені Законом України «Про судоустрій і статус суддів» та іншими нормативно-правовими актами.

  1. Ведення діловодства, організація роботи з документами.

Діловодство у суді ведеться згідно з Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019 року № 814,(зі змінами).

Керівник апарату суду організовує ведення діловодства в суді відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019 року № 814, (зі змінами).

  1. Організаційно-розпорядча документація розробляється головою суду, керівником апарату суду. Накази голови суду, керівника апарату суду обов'язкові до виконання суддями і працівниками апарату суду і заносяться до книги наказів, яка складається з трьох частин: у першій частині — накази з основної діяльності та особового складу; у другій — накази про відпустки; у третій - накази про відрядження.
  2. Відповідальність за загальний стан роботи з документами і контроль за їх виконанням покладається на голову суду та керівника апарату суду.

4. Облік нормативно-правових актів та матеріалів судової практики.

  1. Облік нормативно-правових актів та матеріалів судової практики в суді здійснює спеціаліст суду.

5. Складання статистичної звітності.

  1. Ведення судової статистики регламентується наказом Державної судової адміністрації України № 325 від 23.06.2018 року зі змінами, внесеними відповідно до наказу Державної судової адміністрації України № 828 від 20.08.2019 року.

В суді складаються піврічні та річні статистичні звіти за формами: № 1-к,1-ц, 1-п, 1-мзс, 1-1ОП, 1-А, 1-Л,1-ЛТ,  6- 7- 8, 10 (судовий збір) про роботу суду.

Судом до територіального управління Державної судової адміністрації України в Дніпропетровській області надається також статистична інформація за півріччя і за рік:

- Базові показники ефективності діяльності суду

- Базові показники роботи суду

  • Інформація щодо корупційних правопорушень
  • Інформація про кількість сформованих карток та інші, разом з необхідними підтвердженнями до звітів.

          У разі потреби складаються звіти за формами:

1-АМ (звіт про застосування судами ЗУ «Про амністію»)

2-ВД (звіт про розгляд місцевими та апеляційними судами справ, пов’язаних з виборами народних депутатів України)

2-ВМ (звіт про розгляд місцевими та апеляційними судами справ, пов’язаних з черговими місцевими виборами).

 

  1. За вказівкою вищестоячих органів в суді складаються й інші статистичні звіти, що подаються щоквартально і щомісячно.

 

  1. Контроль за правильним веденням судової статистики покладається на голову суду, а відповідальність за достовірність складання статистичних звітів — на їх виконавців.

6. Аналітична робота.

1. Аналітична робота суду по розгляду окремих категорій справ та за іншими напрямками роботи суду здійснюється згідно з планом роботи суду у визначені терміни керівником апарату суду та спеціалістом суду.

Робота із зверненнями громадян.

  1. В роботі зі зверненнями громадян суд керується Конституцією України, Законом України “Про звернення громадян”, Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженою Постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.1997 року № 348, зі змінами від 19.02.2020 року №128. Організація та аналіз роботи зі зверненнями громадян покладається на заступника керівника апарату суду.
  2. Прийом громадян з питань роботи суду здійснюється особисто головою суду кожного понеділку з 9-00 до 10-00 години, крім випадків тимчасового зупинення особистого прийому громадян керівництвом, з метою запобігання розповсюдження вірусної інфекції та гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2  та в інших передбачених законом випадках, за наказом голови суду.
  3. Прийом громадян в суді, прийом позовних заяв та інших вхідних документів,  здійснюється канцелярією суду кожного дня протягом робочого часу.

8. Профілактична та правовиховна робота.

 

  1. В суді профілактична та правовиховна робота здійснюється головою суду, суддями, керівником апарату суду згідно з планом роботи і спрямована на закріплення законності та правопорядку, попередження злочинів, охорону інтересів суспільства.

9. Організація архіву суду.

  1. Організація обліку і зберігання справ та інших матеріалів в архіві регламентується чинним законодавством, Інструкцією з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом Державної судової адміністрації України від 20.08.2019 року № 814, зі змінами від 05.08.2020 № 352, Інструкцією про порядок передання до архіву місцевого та апеляційного суду, зберігання в ньому, відбору та передання до державних архівних установ та архівних відділів міських рад судових справ та управлінської документації суду, затвердженою наказом ДСА України № 168 від 15.12.2011 року, Переліком судових справ і документів, що утворюються в діяльності суду, із зазначенням строків зберігання, затверджених наказом Державної судової адміністрації України від 07.12.2017 року № 1087 зі змінами від 30.11.2020 року № 524, та Положенням про архів суду, затвердженим керівником апарату суду (наказ № 20-з від 21.03.2016 року).
  2. Старший секретар суду і архіваріус суду здійснюють ведення архівної справи.
  3. Керівник апарату суду здійснює контроль і організаційне забезпечення належного ведення архіву.

10. Кадрова робота.

  1. Кадрова робота в суді проводиться згідно з Конституцією України, Кодексом законів про працю України, законами України “Про судоустрій і статус суддів”, “Про державну службу”, Наказом Національного агентства України з питань державної служби від 19.05.2020 року № 77-20 «Про затвердження форми Особової картки державного службовця».
  2. Керівник апарату суду організовує роботу з кадрами апарату суду, контролює стан цієї роботи, а також ведення кадрового діловодства в суді, зокрема щодо добору та прийому на державну службу працівників апарату суду на конкурсній основі з обов’язковим   дотриманням вимог законодавства про державну службу. Утворює склад конкурсної комісії. Приймає рішення щодо відкриття дисциплінарного провадження стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави та визначає склад комісії. За результатами роботи комісій приймає відповідні рішення. Призначає проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями апарату суду покладених на них обов´язків та завдань.

Заступник керівника апарату суду узагальнює практику роботи з кадрами.

3. 1. На кожного працівника суду, який відноситься до категорії державних службовців, заводиться особова справа, яка формується згідно з вимогами чинного законодавства.

11. Використання та зберігання печатки і штампу.

Наказом в.о. голови Апостолівського районного суду Дніпропетровської області від 16.03.2021 року № 25-з затверджено Порядок обліку, зберігання, використання, та знищення печаток і штампів Апостолівського районного суду Дніпропетровської області», відповідно до якого в суді використовуються наступні печатки та штампи:

  1. Кругла гербова печатка суду, кругла печатка суду «Канцелярія», кругла печатка суду «Для довідок», штампи суду «Судова повістка», «Під вартою», «Одержано», прямокутний штамп суду, штампи суду вихідної кореспонденції, «З оригіналом згідно», «Згідно з оригіналом», «Для держаних документів», «Згідно з оригіналом. Рішення законної сили не набрало», «Ухвала набрала законної сили, оригінал ухвали знаходиться в матеріалах кримінального провадження», «Старший секретар Апостолівського районного суду», «Згідно з оригіналом». «Одержано № вхідної кореспонденції» Постанова набрала законної сили». зберігаються в металевому сейфі у старшого секретаря суду.

         Штамп суду «Згідно з оригіналом. Постанова набрала законної сили __ року. Строк пред’явлення до виконання – до __ р. Суддя:» зберігається у старшого судового розпорядника суду.

Відбитком гербової печатки суду засвідчуються:

  • виконавчі документи суду;
  • копії судових рішень, що підлягають виконанню, без видачі виконавчого документа;
  • копії судових рішень, що набрали (не набрали) законної сили (за вимогою);
  • акти про знищення речових доказів;
  • ухвали про повернення судового збору;
  • подання та клопотання про нагородження;
  • трудові книжки, посвідчення;
  • довідки про місце роботи та розмір заробітної плати;
  • бухгалтерська та статистична звітність;
  • договори про виконання робіт, тощо;
  • акти виконання робіт, акти звірки розрахунків;
  • довіреності,
  • журнали, які перебувають в провадженні суду;
  • листи, розрахунки щодо фінансових операцій;
  • документи, що застосовуються у процесі виконання бюджету (штатні розписи, тощо);
  • подання про повернення помилково сплаченого судового збору;
  • інші документи, на яких наявність відбитка гербової печатки суду передбачена нормативно-правовими актами.

Відбитком круглої печатки «Для довідок» засвідчуються:

  • довідки, видані судом;
  • акти про виявлення недоліків у формуванні справи (матеріалів кримінального провадження), що надійшли до суду;
  • акти, які складаються у разі виявлення невідповідності документів, долучених до заяви (позовної заяви), зазначеним у  додатку;
  • інші документи, на яких наявність відбитка печатки «Для довідок» передбачена нормативно-правовими актами.

Відбитком круглої печатки «Канцелярія» засвідчуються:

- судові повістки;

- маршрутні листи;

- інші документи, на яких наявність відбитка печатки «Канцелярія» передбачена нормативно-правовими актами.

 Штамп «Судова повістка» та Прямокутний штамп (з поштовою адресою Суду) ставиться на конвертах вихідної кореспонденції суду та інших документах, на яких наявність відбитка штампу «Судова повістка» та прямокутного штампу передбачена нормативно-правовими актами.

Штамп вихідної кореспонденції  використовується для маркування вихідної кореспонденції суду та інших документів, на яких наявність відбитка кутового штампу передбачена нормативно-правовими актами.

Штамп «Під вартою» - ставиться на обкладинках кримінальних справ (проваджень) щодо обвинувачених, які утримуються під вартою.

Штамп «Одержано № вхідної кореспонденції» - ставиться на вхідних документах відповідно до Інструкції з діловодства в місцевих та апеляційних судах України, затвердженої наказом ДСА України від 20.08.2019 № 814 та інших документах, на яких наявність відбитка штампу «Одержано» передбачена нормативно-правовими актами.

Штампи «З оригіналом згідно» та “Згідно з оригіналом” ставиться на копіях документів.

Штамп для державних документів “Копія судового рішення (вироку, ухвали, постанови) згідно з оригіналом” використовується   для засвідчення  копій судових рішень (  вироків, ухвал, постанов ).

Штамп  “Згідно з оригіналом. Постанова набрала законної сили” використовується під час звернення  до виконання судових рішень по справах про адміністративні правопорушення та ставиться на постановах у справах про адміністративні правопорушення.

Штамп “Згідно з оригіналом.  Ухвала набрала законної сили “__”____   року. Оригінал ухвали знаходиться в матеріалах кримінального провадження. Суддя:  Старший секретар:” посвідчуються копії ухвал слідчих суддів;

Штамп “Згідно з оригіналом. Рішення законної сили не набрало. Дата :  Суддя :” використовується   для засвідчення  копій судових рішень, що не набрали законної сили.

Штамп  “Старший секретар Апостолівського районного суду” використовується   для засвідчення  копій судових рішень, що видаються старшим секретарем канцелярії Апостолівського районного суду Дніпропетровської області на відповідні запити фізичних та юридичних осіб.

 

  1. Забезпечення охорони та підтримання громадського порядку в суді

Підтримання громадського порядку в суді, припинення проявів неповаги до суду, а також охорону приміщень суду, органів суддівської системи, виконання функцій щодо державного захисту суддів, працівників суду, забезпечення безпеки учасників судового процесу здійснюють спеціалізовані підрозділи територіальних відділень Національної поліції України до початку роботи Служби судової охорони.

  1. Порядок звернення представників ЗМІ  з метою висвітлення діяльності суду та судових засідань з конкретних судових справ.

Для забезпечення принципів діючого законодавства щодо гласності та відкритості судового процесу, у випадку коли представники ЗМІ  виявили бажання висвітити діяльність суду та судового засідання  з конкретної справи, представники засобів масової інформації можуть проводити в залі судового засідання  фотозйомку, відео- та аудіозапис з використанням портативних відео- та аудіотехнічних засобів без отримання окремого дозволу суду, але з урахуванням обмежень, установлених законом. Трансляція судового засідання здійснюється з дозволу суду. Проведення в залі судового засідання  фотозйомки, відеозапису, а також трансляція судового засідання повинні здійснюватися без створення перешкод у веденні засідання та здійсненні учасниками судового процесу їхніх процесуальних прав.